Er zijn enorm veel verschillende telefoonabonnementen op de markt, in allerlei soorten en maten. Het is dus best een klus om het ideale mobiele abonnement te vinden. Door jezelf deze 5 vragen te stellen weet je precies welk abonnement bij jou past!
1. Hoeveel internet hebben we nodig?
Zit jij de hele dag te appen met je vrienden? Of ben je ‘s ochtends in de trein lekker aan het netflixen? Dan is het misschien goed om te kijken naar een ruim mobiel internetabonnement – of zelfs onbeperkt internet.
2. Hoeveel belminuten hebben we nodig?
Wanneer je veel belt, is een abonnement met onbeperkt bellen het beste mobiele abonnement dat je kunt kiezen. Wanneer je weinig belt of sms’t is het makkelijker om voor een bepaald aantal te kiezen. Hier betaal je dan uiteraard ook minder voor.
3. Wat is mijn budget per maand?
Het is natuurlijk allemaal leuk en aardig dat je onbeperkt wilt internetten en bellen, maar het moet wel binnen het financiële plaatje passen. Het is natuurlijk wel een aardig geldbedrag wat je elke maand moet betalen. Vodafone heeft tijdens Black Friday verschillende aanbiedingen zodat mensen voordelig een abonnement af kunnen sluiten. Ben je benieuwd naar andere aanbiedingen tijdens de Black Friday periode? Je vindt ze hier.
4. Wil ik tussendoor mijn abonnement aan kunnen passen?
Er bestaan variabele mobiele abonnementen die je gemakkelijk omhoog of omlaag kunt bijstellen. De abonnementskosten wijzigen, maar de kosten voor je nieuwe smartphone zullen wel elke maand hetzelfde blijven De voorwaarden over het bijstellen van je abonnement kunnen per provider verschillen.
5. Vast of variabel contract?
Tal van abonnementen die je aangaat hebben een vaste looptijd en een einddatum. Het contract stopt automatisch na de einddatum, of het loopt daarna nog door maar dan voor onbepaalde tijd. Vaak kan je na afloop van de looptijd je abonnement per maand opzeggen.
Hopelijk weet je nu een beetje waar je rekening mee moet houden voordat je je nieuwe abonnement af gaat sluiten. Wij wensen je succes!